Nesta: Kombinácia crowdfundingu a inštitucionálneho financovania – nový spôsob ako rozbehnúť kreatívne projekty

Nesta: Kombinácia crowdfundingu a inštitucionálneho financovania – nový spôsob ako rozbehnúť kreatívne projekty

 

Organizácia Nesta prišla opäť s novou štúdiou s názvom Matching the Crowd, ktorá skúma  využitie a vplyv crowdfundingu kombinovaného s inštitucionálnym financovaním na umelecké a kultúrne projekty.

Výsledky:

  • Crowdfunding so spolufinancovaním môže viesť k získaniu dodatočných príspevkov. Napríklad spolufinancovanie v hodnote 251 500 libier od Arts Council England and Heritage Lottery Fund napomohlo  k vyzbieraniu dodatočných 405 941 libier od 4970 prispievateľov.
  • Pri spolufinancovaní crowdfundingu nejde len o finančné príspevky. 85% projektov získalo aj nefinančné príspevky v rôznych formách, ako napríklad dobrovoľníctvo alebo bezplatné poradenstvo týkajúce sa dizajnu kampane.
  • Crowdfunding síce napomáha projektom prilákať prispievateľov z celého sveta, no väčšina prispievateľov žije v okruhu 20 míľ od projektu, ktorý podporili. Väčšina z týchto lokálnych prispievateľov tiež vyhlásila, že sa chystajú pozrieť si projekt osobne.
  • Crowdfunduing so spolufinancovaním láka rôznych prispievateľov z pohľadu veku, vzdelania a priemerného príjmu, no aj tak hrozí riziko, že financovaniu bude dominovať malé množstvom veľkých donorov, t.j. že 1% horných top prispievateľov bude zodpovedných za 24% celkových príspevkov na projekt.

 

Odporúčania pre prispievateľov a crowdfundingové platformy ako aj elektronickú verziu štúdie na   stiahnutie nájdete tu.